25 Mayıs 2015 Pazartesi

KARADUT REÇELİ .... :) (Bendeki Kırmızı Meyve Aşkı Olmasa)



     Merhaba, 


     Beni tanıyanlar bilir. Kırmızı meyve hastası bir kızım. :)

     Geçen gün karadutu görünce gözlerim kalp şekline girdi ve alayım dedim. Eve geldiğimde de anneme ilk defa reçel denemek istiyorum dedim ve reçel yaptım. Anneme göre güzel olmuşmuş ben onun yalancısıyım. Belki de güzel olmamıştır hevesimi kırmasın diye de söylemiş olabilir. Sizinle de
tarifimi paylaşayım istedim.


KARADUT REÇELİ 

Yarım kg karadut
Yarım kilo şeker
Çeyrek limon suyu


not : 1 su bardağı toz şeker 200 gr şeker eder. 2,5 su bardağı da yarım kilo şeker yapar.

Karadutların saplarını temizleyip zarar vermeden yıkadım. Tencereye alıp şekeri ilave edip şekerle birlikte 2-3 saat çekene kadar beklettim. Kıvam alıncaya kadar pişerken kontrol etmenizi tavsiye ederim, bir 30-40 dk civarında oluyor ama karaduta göre değişebilir de o yüzden suyu koyulmaya başladı mı olmuş demektir.
Limon suyunu sıkıp bi 5 dk daha kaynatıp söndürün. Kavanozlara koyup ters çevirin. Benimki yarım kilo olduğundan anca bir kavanozcuk çıktı :)

Lor peyniri ile ya da krem peynir ile çok güzel oluyor. Tavsiye ederim. :)

Afiyet olsun ^^




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Gemiyi terketmek en doğru seçim mi ?

 Yıl 2019-2020 falan.. Dokuz Eylül'de okurken bir arkadaşım (hatırlarsa ve görürse sağolsun diye de yazayım)  ayrılmak isteyen kız arkad...